All-CRM - Klant verhaal Flexitec
Home Oplossingen Industrie Flexitec

"In gesprek met onze SuperOffice CRM partner All-CRM kwamen we tot de conclusie dat dit anders moest"


Rick Knippers

Flexitec verbetert efficiency met de digitale werkbon van All-CRM

Flexitec uit 's-Heerenberg is specialist in personen- en goederen liften en levert voor elke situatie een oplossing op maat.


Van laag tot hoog, van klein tot groot en van licht tot zwaar. Elk detail stemt men zorgvuldig af met de klant. Tot en met de besturing van poorten, deuren en afschermingen, die volledig in eigen huis worden ontwikkeld. Flexitec kenmerkt zich door korte lijnen, grote vakkennis en persoonlijke benadering.
Al jaren maakt Flexitec gebruik van SuperOffice CRM. 'In SuperOffice wordt alle communicatie, correspondentie en liftinformatie vastgelegd. Op deze wijze ondersteunt SuperOffice ons in het gehele verkoop, order en after-sales traject' , aldus een enthousiaste gebruiker Rick Knippers.
Tot voor kort hanteerden wij de zogenaamde "doordruk" papieren werkbon voor installatie- en reparatie werkzaamheden. Deze werkbon werd vervolgens handmatig ingevoerd in SuperOffice CRM om vervolgens te kunnen factureren. Doordat monteurs veelal onderweg zijn en weinig op kantoor komen betekende dit dat werkbonnen laat werden verwerkt en gefactureerd. Ook ging er in de communicatie nogal eens wat mis omdat de bon slecht leesbaar was. Daarnaast hadden we geen actuele urenregistratie. Al met al een tijdrovend proces en niet erg professioneel.

"Een echte efficiency verbetering die ons veel heeft gebracht"


Rick Knippers

De Oplossing

All-CRM is gecertificeerd partner van SuperOffice en beschikt over een urenregistratie module TimeWriter. Met deze module kun je eenvoudig uren registreren en kostprijs berekening maken op lift niveau. Mede op ons verzoek heeft All-CRM op basis van TimeWriter een werkbonnen administratie toegevoegd.


De Resultaten

Rick Knippers, "Naast dat we beschikken over een actuele urenregistratie kunnen de monteurs op hun tablet direct een werkbon maken en deze digitaal laten ondertekenen door de klant. Direct daarna wordt de werkbon automatisch gemaild naar de klant en automatisch verwerkt in SuperOffice CRM. Op deze wijze verliezen wij geen tijd en kunnen we direct vervolgactiviteiten plannen en factureren. Ook de klant heeft direct een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden, verbruikte materialen en vervolgacties."